sobota 30. srpna 2014

On My Wishlist - 40.

   Meme z dílny Book Chick City. Jeho cílem je každou sobotu zveřejnit knihu nebo knihy, které bychom si chtěli koupit. Mohou to být knihy starší i novější nebo knihy, které teprve vyjdou. 

  Protože jsem teď byla asi dva týdny mimo blogerský i knižní svět, tak na mě na buxu předevčírem vybaflo dost knížek, které bych si chtěla přečíst nebo těch, o kterých jsem neměla ani ponětí, že už jsou v předprodeji, takže za chvíli vyjdou. Takže tady jsou, opět "úhledně" zaškatulkované:


 ROMANCE

To nejlepší z nás od Nicholase Sparkse
Dawson Cole se už v dětství rozhodl, že nepůjde ve stopách svých předků – zločinců a kriminálníků, a v sedmnácti letech proto utekl z domova. Útočiště našel u ovdovělého podivína a automechanika Tucka Hostetlera. Rodina Amandy Collierové naopak patří v městečku Oriental k městské honoraci a na svou dceru klade jen ty nejvyšší nároky. Ona má však své představy o životě a nic nedbá toho, že chlapec, do kterého se zamiluje, je z opovrhované rodiny. Nepřízeň i nešťastná nehoda však mladé lásce nepřejí…
Když Tuck Hostetler umírá, jeho posledním přáním je, aby se Amanda a Dawson sešli na pohřbu – po pětadvaceti letech. Společné vzpomínky na chvíli sice vzbuzují zdání, že snad existuje nekonečná láska. Jenomže život je o poznání komplikovanější a někdy je nutné vzdát se toho nejcennějšího, co máme.




 
Jako asi každý knihomol mám úchylku na krásné obálky, takže jsem si tuhle knihu zvolila částečně i kvůli tomu. Hlavně jsem si ji ale vybrala díky recenzím, kde ji vychvalovali, zároveň ale varovali, že je to knížka nakonec dost depresivní a smutná. O to víc mě to ale láká...

Muzeum prazvláštních věcí od Alice Hoffmanové

Láska mezi snem a tvrdou realitou. Takový je příběh dvou mladých lidí setkávajících se v New Yorku na počátku dvacátého století, ve městě, které prochází bouřlivým vývojem a skýtá netušené možnosti.
V malém panoptiku na Coney Islandu žije malá Coralie a pod přísným vedením otce se připravuje na roli mořské panny. Coralie dospívá a už jí nestačí být poslušnou dcerou svého otce, živícího se pochybným způsobem. Při nočních toulkách na sever od New Yorku, kde v oněch dobách ještě
vládne divočina, spatří mladého muže fotografujícího noční les a od chvíle nemyslí na nic jiného.

Ten zvláštní fotograf je Eddie Cohen, přistěhovalec z Ruska, jenž opustil otce i židovskou komunitu a pokouší se najít sám sebe. Když Eddie se svým fotoaparátem dokumentuje zkázu newyorských ulic po tragickém požáru v textilní továrně, dozví se o záhadném zmizení mladičké dělnice a začne se zajímat o její osud. Pátrání ho zavede do barvitého světa šarlatánů, šejdířů i snílků – až do Muzea prazvláštních věcí, kde se nakonec setká s Coralií.

Jakkoliv se zdá tento příběh magický a neuvěřitelný, mohl se docela dobře stát, neboť spisovatelka Alice Hoffmanová ve svém líčení vychází ze skutečných událostí roku 1911 – dvou požárů, které patřily k nejtragičtějším v historii města. Prostředí, jímž obklopila své hrdiny, vykresluje s mimořádnou přesvědčivostí a autenticitou a New York sám se stává jedním z hrdinů této knihy. Hoffmanová splétá svým typickým stylem magii, romantiku i mistrovské vyprávění, na jejichž konci stojí setkání Coralie a Eddieho, křehký a upřímný příběh mladé lásky v bouřlivých časech.
 
Myslím, že to byl ten název nebo to, že hlavní hrdinka má být mořskou pannou v panoptiku, ale tahle kniha mi zvláštním způsobem učarovala. Ještě se půjdu podívat na hodnocení na Goodreads a potom si ji nejspíš koupím, tuhle musím mít! 

YA, NA 

 Papírová města od Johna Greena
Po úspěchu románů Hvězdy nám nepřály a Hledání Aljašky vychází nyní v českém překladu další dílo veleúspěšného autora Johna Greena, který si i u nás bleskurychle získal početný fanklub. Hrdinou je Quentin Jacobsen, normální, tak trochu bojácný kluk, který má od dětství rád nespoutanou Margo. Ta mu pak jednoho dne nečekaně zaklepe na okno a vtáhne ho do podivuhodného dobrodružství. Když dívka další dny ve škole chybí, Quentin začne pátrat a brzy si uvědomí, že pro něj zanechala určité stopy. Znal vlastně Margo? A co jsou papírová města, s nimiž se nyní stále setkává? Oblíbený autor přináší brilantní příběh nabitý upřímnými emocemi, který nenechá čtenáře chladným.






Tuhle knížku kupuju okamžitě jak vyjde, okamžitě. John Green je John Green a potom, co jsem přečetla Hledání Aljašky a zamilovala se do ní ještě víc než do Hvězd si tuhle snad zamluvím už v knihkupectví. :D Ne, vážně, anotaci jsem si přečetla až teď, ale zní skvěle a jak je Johnovou tradicí opět tu budeme mít netradiční hrdiny.


Selekce od Kiery Cass

Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunku. Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.






Tady u téhle knihy mám jeden velký otazník s vykřičníkem. Je to tak, že jsem přestala číst tenhle typ YA a netuším, jestli se mi tudíž bude tahle knížka líbit, i když má hříšně nádhernou obálku. Tudíž si musím počkat na recenzi někoho, kdo už YA taky moc neholduje, aby mě trochu popostrčil. A jsem jediná, která si všimla chyby autorčina jména na obálce?
 
THRILLER

Šest let od Harlana Cobena
Šest let uplynulo od chvíle, kdy Jake Fisher viděl, jak si Natalie, jeho jediná, osudová láska, bere jiného muže.

Šest let dodržel slib, že ji nechá na pokoji, a trápil se mučivými představami, jak Natalie žije se svým manželem Toddem. Po šesti letech náhodou narazí na oznámení o Toddově úmrtí, neodolá a vydá se na pohřeb. Doufá, že tam uvidí jeho manželku – ale vdova po Toddovi není Natalie… Jakákoli snaha najít tu, co mu kdysi zlomila srdce, pro Jake znamená odhalit krutá tajemství i bolestivé lži, ale především riskovat vlastní život.

Více než 60 milionů prodaných výtisků, 25 publikovaných thrillerů, 41 jazyků, v nichž vycházejí – Harlan Coben je stálicí na celosvětovém knižním bestsellerovém nebi. Společnost Paramount Pictures chystá filmovou adaptaci Šesti let s Hughem Jackmanem v titulní roli.
 

Šest let mě zaujalo nějaký ten pátek zpátky na facebooku, kam bux vypustil úryvek a mě to nečekaně chytlo. Moc knih z tohohle žántu jsem ještě nepřečetla, ale tahle se mi vážně líbí, námětem mi to trochu připomíná Zmizelou (kterou jsem samozřejmě taky nečetla). No, uvidím co na ní řeknou recenze -  viděla jsem, že si ji koupila i Rodaw - a pak hned směr knihkupectví.

13 komentářů:

  1. Musím říct, že mám skoro všechny knihy také na svém wishlistu. :) Muzeum prazvláštních věcí tu vidím poprvé, ale rozhodně nevypadá špatně. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zvlášť ten John Green a Selekce, na ně čekají snad všichni. :)

      Vymazat
  2. Na knihu To nejlepší z nás se brzo chystám :).

    OdpovědětVymazat
  3. Tak až si je pořídíš, tak mi všechny půjčuješ, okej? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasné, ono ti v tom Německu něco českýho přijde vhod. ;) :D

      Vymazat
  4. Chtěla bych si přečíst Nicholase Sparkse, zatím jsem četla jen Poslední píseň :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych si ho taky chtěla přečíst, protože jsem zatím nečetla nic. :/

      Vymazat
  5. Všechny knihy vypadají zajímavě. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Nad Selekci taky ještě uvažuju. Papírová města si na 100% přečtu a možná, že i koupím. Nevím proč, ale kniha Šest let mě neskutečně láká. Což se divím, protože takový typ knížek nečtu. Tak doufám, že nezklame. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Od Sparkse jsem ještě nic nečetla a touhle knihou jsem plánovala začít, tak snad se mi to brzy podaří :) John Green mě moc nezaujal (četla jsem od něj jen Hledání Aljašky). No a na Selekci už se také šíleně těším! Asi neodolám a pořídím si ji. Už jen kvůli té nádherné obálce :)

    OdpovědětVymazat
  8. Já se teď chystám na Sparkse, tak jsem zvědavá!

    OdpovědětVymazat

Děkuju za projevenou podporu nebo kritiku, obou si vážím.