sobota 8. prosince 2012

Recenze: Temná akademie - Vyvolení

Originál: Darke Academy 1: Secret Lives
Autor: Gabriella Poole
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 255

                                       Anotace
 Darkova akademie je škola jako žádná jiná! Každý semestr se stěhuje na nějaké nové úžasné místo a studují tu jen neuvěřitelně krásní a inteligentní mladí lidé. A čím více se toho nová zahraniční studentka Cassie Bellová o Akademii dozvídá, tím je zvědavější...
Jaká zlověstná tajemství střeží Vyvolení – skupina vybraných studentů, kteří se od nezasvěcených drží dál? Kdo je tajemný cizinec, který se v noci potuluje po chodbách? A co se doopravdy stalo před rokem, kdy tu za záhadných okolností zemřela studentka? Cassie zjišťuje, že vědět málo je sice nebezpečné, ale vědět příliš mnoho ji může zabít.

                                                                  Můj názor na knihu
    Na Temnou akademii jsem byla celkem zvědavá, a tak když jsem ji uviděla v knihovně, neváhala jsem a už jsem si ji nesla domů. Měla jsem ji přečtenou během dvou dnů, je to takový klasický, malý paperback.

 Začátek Temné akademie byl slibný. Líbil se mi prolog, Jess jsem si hned oblíbila a těšila jsem se na ní jako na hlavní postavu (ano, moc pečlivě jsem si anotaci nepřečetla.) Potom se na scéně objevila Cassie a mě to trochu zklamalo, ale byla zajímavá, to se jí musí nechat. Od začátku bylo jasné, že na akademii něco nehraje a já jsem si říkala: „No tak to je jasný, upíři." Ale jsem ráda, že to tak úplně nakonec nebylo..

                                              

Děj Akademie byl rychlý, četl se pěkně, měl spád. Ale co mi tam chybělo byla větší propracovanost scén. Například, když se něco událo, čekala jsem trochu dobordružství, třeba jako jak se odtamtud dostane a podobně, ale autorka se tomu vyhnula další kapitolou a začátkem nového dne. To mě vážně mrzelo, protože to takhle bylo po celou dobu. Temné akademii by podle mě taky neuškodilo více pocitů, vědět, co ty postavy prožívají. Normálně se u toho ani nepozastavuji, ale tady jsem poznala postavy jen tak povrchně, to bych řekla, že je velké mínus. Vlastně jsem celou dobu pořádně nevěděla, co si o nich mám myslet.

   
Cassie Bellová byla příjemná a hlavně dobrodružná hlavní hrdinka. Hned jak vycítila, že něco není v pořádku, chtěla tomu přijít na kloub. To se mi na ní líbilo. Nejvíce mě asi překvapila Cassiina minulost, se kterou si autorka zase naopak pohrála. Koho jsem ale nechápala a nemám ho moc ráda je Ranjit, Cassiin idol od počátku knihy. Ne že bych jim to nepřála, ale on mi připadá takový zmatený a že neví co chce, připadá mi, že stále miluje Jess a Cassie je jen taková náhraška. Doufám, že se to v druhém díle zlepší.
    Abych to celé shrnula, Temná akademie se mi celkově líbila. Líbil se mi celkem originální námět, ale podle mě to zkazila ta nepropracovanost. Kdyby si s tím autorka více pohrála, byla by to moc pěkná knížka. Takhle dávám knížce..

                                                               
                                                                            3/5
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za projevenou podporu nebo kritiku, obou si vážím.