RC Recenze: Tma a prázdnota

Tma a prázdnota (Les rukou a zubů, #3)Původní název: The Dark And Hollow Places
Autor: Carrie Ryan
Nakladatelství: Mladá Fronta
Díl: 3. (série Les rukou a zubů)
Datum vydání: únor 2013
Počet stran: 400

Rozpadající se mrakodrapy Temného Města jsou jedním z mála útočišť živých lidí ve světě plném oživlých mrtvých. A budoucnost se zdá být ještě pochmurnější než přítomnost… Poslední bašta civilizace se hroutí a zároveň s ní se hroutí i Anniny
dosavadní jistoty. Na pozadí umírajícího světa prožívá lásku, zklamání a sžíravé vnitřní konflikty. Shledává se se svou dlouho ztracenou sestrou, s přítelem, kterého milovala, ale který se změnil, a také se záhadným mladíkem, jehož výjimečnost je darem i prokletím zároveň. Anna by chtěla žít, ale zatím se jí daří stěží přežívat. Podaří se jí najít samu sebe i bezpečné místo, kde by mohla naplnit své sny?

Znáte ten pocit, když obálka vystihuje knihu? Tak přesně tak je to u Tmy a prázdnoty. Obálka je vážně krásná a dokonale doplňující předchozí obálky téhle série.

The Dark and Hollow Places (The Forest of Hands and Teeth, #3)  The Dark and Hollow Places (The Forest of Hands and Teeth, #3)  Den mörka staden  Σκοτεινά και Έρημα Μέρη (Το Δάσος με τα Χέρια και τα Δόντια, #3)
      Hardcover x Paperback                          Švédská obálka                Řecká obálka

O autorce
Mladá a nadějná americká autorka Carrie Ryanová se narodila a vyrůstala v městě Greenville v Jižní Karolíně. Vystudovala práva na Duke University School of Law a chvíli pracovala jako advokátka. Odjakživa se bála hororů, zombíků a podobných hrůz. Až její manžel jí tento svět pomohl objevit. Téma zombie a nemrtvých ji zaujal tak, že napsala a v roce 2009 publikovala svůj první román Les rukou a zubů, který se okamžitě stal bestsellerem. O rok později proto následovalo volné pokračování The Dead-Tossed Waves (Vlny zmítané smrtí) a trilogii pak zakončila románem The Dark and Hollow Places (Tma a prázdnota).

Zdjęcia użytkownika Free Dark Minds | via Facebook   Do Lesa rukou a zubů jsem šla aniž bych věděla, o co v knize jde. Nejdřív jsem se zděsila kvůli těm všem zombíkům, ale... potom jsem se do téhle série zamilovala. Asi chápete, jak moc jsem byla natěšená na zakončení téhle zombieské trilogie. A věřte mi, že jsem si to maximálně užila.

_______________________________________ | via TumblrV posledním díle nás autorka přenesla do Temného Města (neboli New Yorku), na které se řítí Horda, Město není připraveno a navíc Anna je sama. Co by to ale bylo za děj, kdyby se naši hrdinové nesetkali a musím vám říct, to byla jízda! Minulou knihu jsem si oblíbila pár Gábi & Elias, ale to, co se mnou udělala dvojice Anna & Catcher, to si nepřejte vědět. Anna mi totiž jako hrdinka neskutečně sedla, byla taková nejvíce reálná, trochu sarkastická  realistka s velkým snem, takže i když jsem si myslela, že Catcher je ztracený případ, tak není, tahle holka ví, jak na něj! Chvilky, kdy byly tihleti dva spolu jsem si užívala, zvlášť kvůli duchaplným a vtipným dialogům, které vedli i přesto, že kolem nich bylo peklo.

Tornei-me insano | via Tumblr Ve Tmě a prázdnotě jsem si jen potvrdila, jak úžasně umí Carrie Ryan vykreslit akci. Když došlo na příval Hordy nebo boj s Nečistými, řekla bych, že je Carrie nedostižná a docela nedoceněná, tahle kniha si totiž určitě zaslouží větší pozornost než má. Zvlášť poslední část knihy byla obzvláště výživná, co se týče akce a pořádné dávky strachu ( a u mě i nefalšované paniky)
Abych to shrnula, tak Tma a prázdnota mě překvapila, byla totiž snad ještě lepší než jsem čekala -  a já toho očekávala hodně. Konečně jsem se dozvěděla, jak to je s celým postapokalyptickým světem, získala jsem trochu jiný pohled na Nečisté a uvědomila si, co všechno lidé udělají pro zábavu.. Anna pro mě byla dokonalou přemýšlivou hrdinkou a já vážně nechápu, jak to ta Carrie dělá, že dokáže hrdinu každé knihy takhle odlišit přemýšlením?! Zkrátka takhle kniha rozhodně stojí za přečtění, takže pokud váháte, já ji vřele doporučuji, pro mě to bylo rozhodně nadprůměrné ukončení mé oblíbené série.
           Protože i když má kniha beznadějný název, tak je o naději...

5/5

P.S. Víte, jak je těžké napsat recenzi na knížku, kde od začátku až do konce o boj na život a na smrti a vy nechcete spoilerovat