sobota 16. února 2013

Recenze: Štvanice

Původní název: Cry Wolf
Autor: Patricia Briggs
Nakladatelství: FANTOM Print
Datum vydání: vyšlo v březnu 2012
Počet stran: 304

                                   Anotace
Knihou Štvanice z nové série Alfa a Omega Patricia Briggs opět potěší milovníky vlkodlaků. A také všechny fanoušky předchozí mimořádně úspěšné řady knih s Mercy Thompsonovou v hlavní roli. Charles, hlavní hrdina Alfy a Omegy, je bratr Samuela, který je jedním z hlavních hrdinů série Mercy Thompsonová a taky syn Brana, alfy všech alfů.
   Anna netušila, že vlkodlaci existují, dokud jedné noci nepřežila krutý útok… a nestala se jedním z nich. Po třech letech na poslední příčce hierarchie smečky se naučila klopit hlavu a nikdy, nikdy nevěřit dominantním vlkům. Pak ale do jejího života vstoupil Charles Cornick, zabiják a syn vůdce všech vlkodlaků v Severní Americe.
Charles tvrdí, že Anna je nejen jeho družka, nýbrž i vzácná a ceněná omega. A právě Annina vnitřní síla a konejšivá přítomnost se ukáží být neocenitelné, když se spolu s Charlesem vydá na lov vlkodlačího odpadlíka – tvora pod kontrolou magie tak temné, že by mohl ohrozit celou smečku.


+ kniha navíc obsahuje novelu alfa a omega, která nakonec dala jméno celé sérii

                                                     Pár slov k obálce
Dříve bych si takovéhle obálky v knihkupectví moc nevšímala. Nikdy jsem totiž obálky tohohle typu neměla ráda a kombinace těchhle barev by se mi nelíbila. JENŽE potom, co jsem s ní strávila krásné čtyři dny, tak jsem si jí oblíbila a ne málo a opět se u mě potvrzuje heslo: Nesuď knihu podle obalu. 

Cry Wolf (Alpha & Omega, #1)  Cry Wolf (Alpha & Omega, #1)Le cri du loup (Alpha & Omega, #1)                  

         Hardback vs. Paperback                  Francouzská obálka

                                                                           O autorce
Patricia BriggsAmeričanka Patricia Briggs (1965) píše od roku 1990. První román, Masques, jí vyšel v roce 1993. Kniha neuspěla a autorčina sotva nastartovaná kariéra málem skončila dříve, než začala. Druhý román, Steal the Dragon (Riallina hra), se naštěstí prodával mnohem lépe a získal příznivé ohlasy i u kritiky. Kariéra autorky se tak pomalu rozbíhala a s každým dalším titulem stoupal prodej i počet fanoušků.
Rostoucí popularita knih Briggsové, spolu se schopností tvořit živé, přesvědčivé postavy, inspirovala nakladatele k tomu, aby autorku požádal, zda by nezkusila napsat moderní městskou fantasy. Briggsová výzvu přijala a podepsala smlouvu na knihy, jejichž hlavní hrdinkou se stala Mercy Thompsonová.

                                    Můj názor na knihu 
     Patriciiny knihy jsem předtím sice znala, ale jak už jsem psala výše, nikdy jsem moc nezatoužila po jejich přečtení. Řekla bych, že mě nakonec k přečtení přesvědčilo množství nadšených recenzí, takže jsem po ní bez váhání v knihovně sáhla. A řekla bych, že mám další oblíbenou autorku..
Tumblr_mhllxu8wyl1rkuyk6o1_500_large    Jelikož jsem nečetla Mercy Thompson a tohle je její spin-off série, tak jsem byla na začátku dost zmatená. Vlastně pokaždé, když na mě začala autorka házet takové množství jmen. Vůbec jsem si je nestíhala zapomatovávat a kdybyste po mě teď nějaké chtěli, tak vám ho neřeknu ani kdybyste mě zabili.
   Štvanice se četla poměrně rychle. Ani na chvíli jsem se u příběhu nenudila, i když jsem se na začátku bála, jak autorka zpracuje téma vlkodlaků. Řekla bych, že to pojala velice zajímavě a jinak než jsem doposud četla. Překvapilo mě, jak svět vlkodlaků propracovala. 
Ankorstil — «Альпы» на Яндекс.Фотках   Ve Štvanici jsou vlkodlaci sdruženi do smeček, kterou řídí alfa a jediný nadřízený těchto dominantních vlků je marok, což je nejmocnější vlk. Vlkodlaci se v Briggsině světě dělí na dominantní, submisivní a ojediněle omegy, které stojí mimo hierarchii smečky. A právě omegou je hlavní hrdinka knihy Anna Lathamová. Annu jsem si oblíbila, líbilo se mi, že je odvážná i přese všechno, co zažila. Byla by mou nejoblíbenější postavou, kdyby se tam neobjevil jeden z nejdominantnějších vlkodlaků a syn maroka - Charles Cornick. Řekla bych, že on byl jeden z hlavních důvodů, proč se mi Štvanice líbila. Místa, kdy byli tihle dva spolu (což je skoro celou dobu) jsem doslova žrala. Jejich vlci se našli už na začátku, ale jako lidem jim to trvalo trochu déle..
377621_10151440114673856_1626167200_n_large    Patricia Briggs píše čtivě a tak nějak, že musíte vědět, co bude dál. V knize je naprosté minimum "hluchých míst", kdy by o nic nešlo. Skutečně jsem se ani trochu nenudila a "hltala"jsem ji od začátku až do konce. Mínus pro mě bylo střídání pohledu Anny a Charlese, které ale nebylo nijak znatelně naznačeno, takže jsem se tak do poloviny knihy občas ztrácela.
   Stránku od stránky jsem si na téhle knížce a autorce začínala pěstovat závislost a ve škole jsem se jen těšila domů, až si přečtu pár dalších stránek. Štvanice byla až nad očekávání dobrá a už se nemůžu dočkat, až si přečtu pokračování - Loviště (jak jsem Štvanici pořád říkala). Když proberu všechna pro a proti, tak knize dávám...

                                                              4,5/5
                                                   


                                    

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za projevenou podporu nebo kritiku, obou si vážím.