pondělí 31. prosince 2012

Knižní shrnutí 2012


 Dnes je poslední den v roce 2012 (popravdě si to ani neuvědomuju) a zítřkem začíná nový rok 2013. A samozřejmě nemůže chybět Knižní shrnutí toho uplynulého. :) Řekla jsem si, že nebudu dělat klasické rozdělení nejlepší knihy a nejhorší knihy a radši to trochu rozpracuju. :))

                                             Knižní shrnutí 2012

1. Největší překvapení  - Drakie od Sophie Jordan                                            
Četla jsem na ní sice povětšinou kladné recenze, ale sama  jsem byla trochu skeptická vůči hlavnímu tématu: drakiům. O to víc mě kniha překvapila a teď ji můžu řadit mezi mé nejoblíbenější série.  


 
2. Největší zklamání - Sukuba 2: Na vrcholu od Richelle Mead
Od Richelle Mead jsem toho po Vampýrské akademii čekala hodně. První díl sukuby se mi celkem líbil, ale ten druhý mě zklamal, celou kniha neměla v podstatě žádný děj. Přečtění dalšího dílu ještě musím zvážit.
 
3. Nejemocionálnější kniha - Jako v pavučině od Cat Clarke
 Tahle kniha mi padla do rukou úplnou náhodou a řekla bych, že je docela neoceněná. Jako v pavučině je hodně emocionálně vypjatá kniha, která ve vás něco zanechá. Jsem ráda, že jsem na ni v knihovně narazila.


4. Nejnapínavější kniha - Les rukou a zubů od Carrie Ryan
  Les rukou a zubů je snad ta nejnapínavější kniha, co jsem kdy četla. Ani chvíli jsem netušila, co se v na příštích stránkách stane a vlastně až v půlce jsem zjistila, že je to vlastně dystopie. Patří určitě mezi mé nejoblíbenější a já už se těším na přečtení jejího pokračování.

5. Nejnudnější kniha - Skrytý svět - Jaro od Williama Horwooda
 Skrytý svět je jedna z nejnudnějších knih, co jsem kdy četla. Skončila jsem na 60. stránce a k dalšímu čtení jsem se prostě nemohla dokopat. Kniha mi dějem vůbec nepřišla zajímavá a ani styl autora mi nesedl.
 
6. Nejlepší série - Hunger games od Suzanne Collins
 Tak tady nemám jasnějšího vítěze. Hunger games jsou nejlepší sérií, kterou jsem v roce 2012 přečetla, úplně bezkonkurenčně. Nad tím, co Suzanne vymyslela, smekám. Ani nevím, co více říct, snad jen, že doufám, že nás tahle budoucnost vážně nečeká.

7. Nejhorší série - Tajný kruh od L.J. Smith
U tohohle bodu jsem taky nemusela příliš dlouho přemýšlet. Tajný kruh jsem si přečetla, protože to bylo něco dalšího od L.J.Smith, autorky Upířích deníků. A už nikdy více. Poprvé při čtení Tajného kruhu jsem se pozastavovala nad větami a říkala si, jaké je to klišé. Zkrátka L.J.Smith nepatří mezi mé oblíbené autory.



8. Nejlepší dystopie - Hunger games - Aréna smrti od Suzanne Collins
Přemýšlela jsem trochu déle a nakonec jsem sem zařadila opět Hunger games a to první díl, protože se mi ze všech tří líbil nejvíce. Jsou to prostě Hunger games. :)


9. Nejlepší hrdinka - Nadpozemská od Cynthiy Hand
Přemýšlela jsem ještě o Jacindě z Drakie, ale nakonec jsem zvolila Claru z Nadpozemské. Clara je mou nejoblíbenější hrdinkou 2012 pro její povahu a částečně i proto, že mi byla svým chováním trochu podobná. :)


10. Nejlepší hrdina - Kronika prokletých zaklínačů od Kami Garcia & Margaret Stohl
 Moc knih, ve kterých je hlavním hrdinou kluk jsem moc nečetla, ale Ethan z Kroniky je nepřekonatelný. Tahle série je jednou z mých nejoblíbenějších a Ethan je můj nejoblíbenější hrdina, hlavně pro svou povahu a jeho klukovský pohled na svět. Chystá se i film, ale já se na něj dívat rozhodně nebudu, protože se mi nelíbí, jakého herce pro jeho roli vybrali, vůbec se mi k Ethanovi nehodí. Takže si ho ponechám tak, jak jsem si ho vyfantazírovala. :)

 
11. Nejděsivější moment v knize - Les rukou a zubů od Carrie Ryan
O nejděsivější moment v knize se postaral určitě Les, při jehož čtení mi tuhla krev v žilách a jelikož jsem celkem strašpytel (i když si to nerada přiznávám), tak jsem se potom i bála, aby na mě ze stínů noci něco nevyskočilo, když jsem šla domů ze školy. Tolik k mé statečnosti.

12. Nejromantičtější moment v knize - Polibek pro Annu od Stephanie Perkins
Polibek pro Annu jsem dočetla sice až včera, ale byla to bezpochyby ta nejromantičtější kniha z celého roku i s těmi nejromantičtějšími okamžiky. Není to žádný klasický slaďák, ani klišé, ale krásně napsaná kniha.


13. Nejlepší pár  - Dokonalý pár od Ally Condie
Kniha s příhodným názvem, ve které je podle mě nejlepší pár. (No ono by jich bylo daleko víc, ale má se vybrat jeden. :) ). Cassia a Kay se k sobě prostě hodí, neptejte se mě proč, prostě to tak je. :)

14. Hrdinka, která mi lezla na nervy - Tygrovo prokletí od Colleen Houck
Jsem patří naprosto nepopiratelně patří Kelsey z Tygrova prokletí. Někdy mi připadala fajn, ale někdy bych ji doslova praštila tou její gadou pořádně po hlavě. Její myšlenkové pochody ke konci knihy jsou pro mě naprosto nepochopitelné a i když tak nějak vím, o co se snaží a myslí to v dobrém, tak je stejně blbá, s prominutím.


15. Hrdina, kterého jsem si zamilovala - Dokonalý pár od Ally Condie
Nad tímhle jsem musela přemýšlet dlouho, ale nakonec jsem zvolila Kaye z Dokonalého páru. Je to hrdina, kterého jsem si zamilovala, protože je úžasný, chytrý... a momentálně pryč. Jen doufám, že to s ním dobře skončí.

16. Kniha, která mě nejvíc rozbrečela - Kronika prokletých zaklínačů - Nádherný zmatek od Kami Garcia & Margaret Stohl
Možná byl konec předvídatelný a čekala jsem ho, ale stejně jsem si pořád nalhávala, že to tak  nebude. Takže když nastal onen předvídaný konec, bulela jsem jako želva. Ještě že byl konec, protože jsem potom přes nateklé a červené oči skoro nic neviděla.


17. Kniha, která mě nejvíc rozesmála - Dívka, skoro 16 od Sue Limb
Tohle je prostě naprosto šílená kniha s ještě šílenějšími hláškami. Hlavní hrdinka - Jess Jordanová  je neuvěřitelná a u téhle knížky jsem se smála tak, jako ještě nikdy. Pokud se chcete zasmát, doporučuju! :D


18. Ty nejkrásnější obálky 2012



  Tohle je přehled mých nejoblíbenějších obálek, které vyšly v roce 2012. Ráda bych je doma měla všechny, zatím mám ale jen 3.

Nebezpečně krásný od Melissy Marr
Bílý kůň od Alex Adams
Loď mezi hvězdami a Milion sluncí od Beth Revis
Dědička od Amandy Hocking
Delirium od Lauren Oliver
Past a Horečka od Lauren DeStefano

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za projevenou podporu nebo kritiku, obou si vážím.