sobota 31. května 2014

Fantastický On My Wishlist


Meme z dílny Book Chick City. Jeho cílem je každou sobotu zveřejnit knihu nebo knihy, které bychom si chtěli koupit. Mohou to být knihy starší i novější nebo knihy, které teprve vyjdou.  Tenhle týden bude OMW tematické a jak už jste si mohli odvodit z názvu, tématem dnešního sobotního wishlistu budou fantasy knihy aneb můj v současné době nejoblíbenější žánr.



Měsíční zahrady od Stevena Erikssona

Měsíční zahrady (Malazská Kniha padlých, #1)V rozlehlé Malazské říši to vře, podrobené státy téměř vykrvácely během dlouhých let nekonečných válek, čistek a bratrovražedných bojů, a také při srážkách s pánem Měsíčního Kamene. Císařovna Laseen však dál vládne tvrdou rukou s pomocí svých obávaných asasínů.

Nyní svůj nenasytný zrak upřela na Darúdžistán, poslední ze Svobodných měst Genabakis, starobylou a ušlechtilou baštu nezávislosti, která ještě vzdoruje. Nicméně říše není jediným hráčem v této hře. Svůj první tah ze stínů učinila ještě zlověstnější síla...

Tato skvěle vymyšlená epická sága je zasazená do dokonale ztvárněného světa a uvádí do říše fantasy literatury nový zajímavý hlas. Přináší chytrou a napínavou zápletku, temnou a složitou mytologii, divokou a vrtošivou magii a houf přesvědčivě napsaných postav.


 O tuhle sérii jsem se začala zajímat teprve nedávno díky Davidovi , který ji přečetl kompletní a moc se mu líbila. Tak uvidíme, řekla bych, že by tohle mohla být jedna z těch šťastných, které si pořídím v létě za brigádnickou výplatu.

Mudrosloví urozeného pána Tyriona z Lannisterů od George R.R. Martina

Mudrosloví urozeného pána Tyriona Lannistera jsou dokonalým dárkem pro všechny, kteří podlehli mánii seriálu HBO Hra o trůny. Pochopitelně stejně dobrým dárkem bude i pro fanoušky celé ságy Píseň ledu a ohně G. R. R. Martina, ze které seriál čerpá. Kniha obsahuje přesně to, co slibuje její název – moudra trpaslíka Tyriona z Lannisterů, nejmladšího znetvořeného syna lorda Tywina Lannistera z Casterlyovy skály. Co mu příroda odepřela na vzhledu, vynahradila mu na inteligenci, díky čemuž se z něj stal jeden z nejpopulárnějších hráčů o trůny. Jeho seriálová i knižní postava má po celém světě miliony fanoušků, čehož důkazem je tato sbírka jeho neotřelých myšlenek a názorů.






 Jelikož jsem už před rokem propadla seriálu Game of Thrones a můžu se řadit mezi fanoušky ságy Píseň ledu a ohně, tak mi tahle Mudrosloví prostě nesmí chybět!

 Bouře mečů od George R.R.Martina

Z pěti uchazečů o trůn je jeden mrtvý, další upadli v nemilost, a boj, v němž se bez skrupulí uzavírají nová spojenectví a ruší se stará, zuří nemilosrdně dál. Moc rodu Lannisterů hrozivě silí, avšak Tyrion trpí stále většími ústrky od své intrikánské sestry, krutého otce i zkaženého sadistického synovce. Robb Stark je nucen bránit mladé království proti zuřivosti Greyjoyů, kteří chtějí Sever zabrat pro sebe. Divocí vytáhli zpoza Zdi a spolu s nimi i Jiní, stále silnější. O celý kontinent dál se vydává na válečné tažení Daenerys se svými draky. Každý podniká odhodlanou výpravu za své vítězství, a všichni dohromady halí svět do temné bouře mečů, která je však pouhou dětskou šarvátkou proti válce mezi silami dobra a zla, jejíž hrozba se blíží…




Když už jsem jsem u toho Martina, tak na mém knižním nákupním seznamu nesmí chybět ani 3.díl Hry o trůny. První díl mám přečtený, druhý čeká na poličce, až si ho přečtu a já už se poohlížím po tom třetím.Už jenom to vysoké hodnocení Bouře mečů na Goodreads mě láká...

 Led pod kůží od Vilmy Kadlečkové






O čem sní Ty, které bdí ve vesmíru?

Dlouho čekaly – a konečně nalézají. Sdílené vědomí Lodí se obrací ke Studni planetárního ticha, tam,
kde je Aš~šád z Fomalhiwy a Lucas Hildebrandt, a vybírají si svou oběť. Össeanka Kamëlë cítí Jejich záměr a zoufale se snaží odvrátit neodvratné; ale všechny okolnosti jsou proti ní. Ve chvíli, kdy uvnitř össenské Církve naplno propukají mocenské boje, se ocitá v sítích cizích plánů. Dělá, co může, aby se vyhnula církevnímu Vykonavateli, záměrům velekněží i vlastní minulosti. Od Lucase Hildebrandta se nesmí nechat poznat, od ostatních se nesmí nechat zabít – a Fomalhiwanovi nesmí uvěřit. Za jeho mediálním obrazem slavného hrdiny a zachránce tuší nepřiznaný záměr.

Laëgühr, Led pod kůží, zostří její mysl a zrak.

Jaké tajemství má Aš~šád z Fomalhiwy? A nakolik to souvisí s Loděmi?

Co je mezi ním – a Jimi?!


Není to tak dávno, co jsem tu psala o 1.díle série Mycelium. První díl už mám doma (kořist z veletrhu) a mám se chuť do něj pustit do nejdříve, zvlášť poté, co jsem se sama setkala s autorkou a knihu mám podepsanou. :) Jak už to tak u mě ale chodí, tak si přeju druhý díl ještě před přečtením toho prvního. S tolika „5 hvězdičkami“, kterými Mycelium čtenáři hodnotí, je snad nemožné, aby se mi to nelíbilo. Radši si ale zaklepu. :D

P.S. Ta obálka!

2 komentáře:

  1. Měsíční zahrady jsem koupila přítelovi, miluje Hru o trůny a tohle by prej mělo být pro jejich fantaškouy a snad lepší. Bohužel se mu to zatím nelíbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak teď nevím. :/ Tuhle knížku musím ještě zvážit, uvidím co ostatní. :)

      Vymazat

Děkuju za projevenou podporu nebo kritiku, obou si vážím.