Série: Zahrada nesmrtelnosti
Díl: 1.
Nakladatelství: Fortuna Libri
Datum vydání: květen 2012
Počet stran: 368

Co kdybyste se dozvěděli, kdy – na den přesně – zemřete?
Díky moderní vědě se každá lidská bytost stává tikající časovanou genetickou bombou. Bezohledné manipulace s genetickými informacemi způsobí, že muži se dožívají pouze dvaceti pěti let a ženy dokonce jen dvaceti. V této bezútěšné době jsou mladé dívky unášeny a nuceny žít v polygamním manželství, aby odvrátily hrozbu, že lidstvo vymře.
Tento osud čeká i šestnáctiletou Rhine Elleryovou. Je unesena, aby se stala jednou z vyvolených nevěst a vstupuje do světa bohatství a privilegií. Přestože její manžel Linden k ní chová opravdové city, jediným cílem Rhine je útěk – chce najít svého bratra-dvojče a vrátit se domů. Ale Rhine se musí vypořádat s více problémy, než jak znovu získat svobodu. Lindenův excentrický otec je odhodlán najít protilátku na genetický virus, díky kterému mu hrozí ztráta syna, i když to znamená jít přes mrtvoly, aby prověřil své experimenty…

Od té doby, co jsem ji viděla před 2 lety v knihkupectví, jsem si na tuhle knihu vzpomněla pokžadé, když se řeklo “Nejkrásnější obálka“. Pro mě jí prostě je a navíc, když se nad tí trochu zadumáte, uvidíte důležité detaily přímo z příběhu - ať je to výraz tváře, nebo spojení prstenu s ptáčkem v kleci. Nádhera.

Wither (The Chemical Garden, #1) Raptada (O Jardim Químico, #1) Wither (The Chemical Garden, #1)  Wither - Layu (Chemical Garden, #1)
Původní obálka         Portugalská obálka     Britská obálka          Indonéská obálka

Lauren Destefano se narodila v New Havenu v Connecticutu a nikdy necestoval daleko od východního pobřeží. Získala titul BA v angličtině od Albertus Magnus College, psala již od dětství. Jejím autorským debutem bylo psaní na zadní strany dětských nabídek v restauracích. Její první rukopis byl napsán do žlutého bloku červeným perem. Bylo to o strašidelné boudě, která jedla malé děti.

Teď, když vyrostla, píše beletrii pro mladé dospělé. Mezi její nepodařené profese patří: nejhorší recepční, sympatická výběrčí dan a anglická lektorka. Když zrovna nepíše, nadává svému Nintendo DS, rozčiluje svoji kočku s laserovým ukazovátkem nebo přebudovává sekáč na obchod s vybavením pro zabijáky.

Trailer ke knize

Past jsem si chtěla přečíst od toho dne, kdy jsem ji poprvé viděla na pultech knihkupectví, ten den si přesně pamatuju. Ta obálka mě dostala a anotace dokonale zmátla, nicméně jsem se k ní dostala až teď. Po přečtení každé knížky mě přepadne určitý pocit: nadšení, zmatek, vztek, zklamání. U Pasti to bylo bohužel zklamání.

Rhein ví, co se stává dívkám v jejím věku, ví, že je unášejí, aby žily v polygamním manželství a daly svým manželům děti. Ví to, protože žije ve světě, kde se muži dožívají pětadvaceti a ženy umírají už ve dvaceti. Rhein má ještě 4 roky života, ale stejně nečekala, že se to jednoho dne stane i jí - být manželkou. Odjakživa sledovala televizní přenosy, kde stály "spokojené" manželky s falešnými úsměvy a teď se má stát jednou z nich... Unikne?

The Last Chemical Garden Trilogy – Lauren DeStefano « Blog da Editora UnderworldAni nedokážu říct, jak skvělou myšlenku autorka vytvořila. Jak skvělý potenciál tahle kniha mohla mít, KDYBY se do toho Lauren DeStefano naplno obula. Nevím, jestli to je jen můj pocit, ale proč musí většina knih pro "mladé dospělé" tu stejnou osnovu? Rozpadlá rodina (nebo vůbec žádná): ano. Sice žijí ve světě plných pravidel , ale rodiče byli jiní: ano. Kluk, který ji naprosto okouzlí: ano. Milostný trojúhelník: dalo by se říct. Neříkám, že všechno z toho bylo v téhle knize špatně, ale s*kra kdyby se autorka trochu odvázala a ponořila víc do světa a problematiky, kterou vytvořila, tak by to podle mě byla dokonalá kniha.

Anotace nelže, na téhle knize je něco mrazivého. Autorka se nebojí popisovat drsné okamžiky a odhalovat holé pravdy. Přesto mohla jít víc pod povrch a dodat tomu tu správnou atmosféru. Místo toho bych řekla, že bylo v knize spoustu zbytečných výplní, jako bylo detailní popisování večírků, šatů a večeří. Chápu, že je to spisovatelčina prvotina, ale nemohla jsem si nevšimnout jedné nelogičnosti, a to, že sluhům, kteří slouží manželkám je osm a umí: ušít celou garderobu šatů a perfektně nalíčit své paní. V té chvíli jsem se prostě neubránila tichému "Wtf?". Mému bratrancovi je osm a je rád, že si umí pořádně nakrájet jídlo, udělat úkoly a zavázat boty.

Jak už jsem psala, v žádné YA, ani tady nesmí chybět láska. Chápala jsem Rheinin vztah s Lindenem, přišlo mi zajímavé, jak spisovatelka tenhle vztah a vůbec všechny vztahy Lindenových manželek popsala. Jedinou přebytečnou neznámou byl ale Gabriel. Vážně vůbec netuším, co v téhle knize dělá. Nejenže tam více než polovinu knihy není, ale připadá mi, že tam je, jenom aby tam vůbec někdo byl. V případě Rhein bych si vystačila jen s ní samotnou, protože ona k sobě podle mě žádného prince (zatím) nepotřebuje.

preto e branco | TumblrPast je celkem dobrá kniha. Má hodně pro a proti a taky měla má velká očekávání. Asi si dovedete představit, jak mé nadšení splasklo, poté jakou recenzi jsem napsala. Na téhle knize se mi líbila myšlenka, prostředí a vztahy mezi Lindenovými manželkami a vůbec celé tohle manželství. Nemůžu se ale zbavit pocitu, že se Lauren DeStefano soustředila na spoustu nedůležitých detailů, místo aby šla pod povrch a udělala z Pasti dechberoucí knihu.

3/5

Zdroje: anotace - goodreads.com
             autorčin životopis - databazeknih.cz