RC recenze: S hlavou v oblacích (pejru)

Název: S hlavou v oblacích (pejru)
Autor: Kateřina Petrusová
Nakladatelství: Fragment
Datum vydání: listopad 2013
Počet stran: 120

Stačí okamžik a váš život může být vzhůru nohama! Něco o tom ví i Markéta, kreativní ředitelka malé reklamní agentury, které víkend v jižních Čechách změní život. Kam se poděla profesionálka z města, která to má v hlavě srovnané? Pár sebevíc příjemných chvil na vesnici po boku typického "vidláka" přece nemůže změnit celý pohled na svět! Nebo snad ano?

Přiznám se, že to hlavní, proč jsem se o knihu začala zajímat je obálka a zajímavý název. Jediné co tedy mohu je pogratulovat grafikům za dobře odvedenou práci a autorce za nezapomenutelný název.

Trailer ke knize

Autorka sama o sobě
K.P.
   Jsem spokojená manželka, pyšná matka a psavec, chvílemi hodně líný a nepravidelný. Narodila jsem se před třiceti lety v Pardubicích, a přestože mám svoje město ráda, zanedlouho se přestěhuju o pár kilometrů dál, kde budu moct ráno v pyžamu otevřít francouzské okno v obýváku a vyjít na zahradu.
   Píšu s většími či menšími přestávkami patnáct let – povídky, pokusy básničky, blogové zápisky i pár úplně opravdových článků na internetu. Naplno jsem se do toho vrhla před třemi lety, kdy jsem narazila na skupinku stejně nadšených pisatelek a pořídila si s nimi povídkový web.
   Psaní je pro mě relax a zábava. A pokud pak čtení toho, co napíšu, pobaví i někoho dalšího, je to další, úžasný bonus.

Miluji objevování dobrých českých autorů. Po éře Míšy Burdové jsem dlouho žádného favorita najít nemohla (přeci jenom více jich píše v jiném žánru, než čtu), ale o Kačce Petrusové jsem toho už tolik slyšela. Její série Bavettovi zaujala spoustu lidí, blogerů, ale já se k ní ne a ne dostat. Tak co může být jednoduššího než si přečíst její novou knihu, S hlavou v oblacích, a vyzkoušet, jestli se mi její styl bude líbit?
. | via Tumblr
Sice jsem očekávala tenkou knížku, ale stejně jsem byla trošku překvapená, když mi přišla, protože je opravdu tenoulinká. Když jsem ji srovnala s jinou knížkou v mé knihovně, tak akorát seděla paperbackům Deltory. No nic, zkrátka hned jak jsem se na ni podívala, už jsem věděla, že to bude taková malá, rychle přečtená chuťovka. Někdy se prostě trefím...

Markéta Mrázová je kreativní ředitelkou firmy Limette Creative a už je to hodně dlouho, co vytáhla paty z Prahy. Nicméně míří za svou kamarádkou na oslavu do jižních Čech a shodou náhod se ocitne ale úplně někde jinde - ve Lhotě (podle ní největší prdeli světa), kde je jediný signál na hřbitově a její jedinou společností je urostlý a nabručený vidlák. No jak to všechno dopadne?

Daily Dose of Happiness!Víte, jen co jsem S hlavou v oblacích pejru otevřela, bylo mi jasné, že se mi tahle knížka bude líbit. Hrdinka je totiž přesně ten typ, který mě baví nejvíc. Markéta překypuje sarkasmem, vtipnými hláškami, zkomoleninami jmen, chaosem a pocity. A já jsem si jí i přes jejích posledních 50 hysterických stránek hodně oblíbila ( přeci jenom jí to vzhledem k její situaci můžeme odpustit) a slibuju, že na ní budu ještě dlouho vzpomínat - v dobrém. Víte jak jsem zmiňovala Markétinu zálibu ve zkomoleninách jmen? Tak teď to přijde. Onen záhadný vidlák se jmenuje Marvin (pardon vlastně se představí jako Pavel) a poměrně značnou část knihy je záhadný jako bermudský trojúhelník. Nakonec se ukáže, že i sexy a prostě úžasný Marvin - a já jsem ho měla prostě ráda, protože mně osobně hodně připomínal mého tátu, tedy jeho o patnáct let mladší verzi (a taťku mám ráda), takže už jen proto. Kačka nám nezapomíná ani na zvrat, je vlastně Marvin vidlák? Dalšími postavami na scéně jsou například ex Marvinova přítelkyně Karla (neboli Eliška) - děsná fúrie, Markétina nejlepší kamarádka/gynekoložka Kačenka nebo jen Kačka (sama autorka tam psala, že nemá ráda oslovení Katka, takže pokud můžu soudit, že se trochu zosobnila s postavou, tak jí tak už neříkám) a Kaččin přítel Filip.

Stay...S hlavou v oblacích pejru je vážně oddychovka. Nemůžete od ní čekat moc, nevybafne tam na Vás žádná složitá dějová linie ani žádné nadpřirozené síly. Mně osobně žádný zvrat v knize nepřekvapil, tak nějak jsem ho vždycky tušila nebo očekávala. Takže říkám, pokud čekáte dějem nabušenou knížku s kapkou tajemna, nerada Vás zklamu, ale jděte o dům dál. Pokud ale hledáte pěkný příběh, vtipné a zábavné charaktery a konečně nějakou knížku z prostředí Česka, jděte do ní. Máte ji přečtenou skoro na posezení, rozveselí Vám den (já jsem chytala záchvaty smíchy celou dobu) a myslím, že nebudete zklamaní.

4/5

P.S. Asi jsem neříkala, že jsem tam našla aluzi na Fifty Shades of Grey, že ne?
P.P.S. Pokud se o téhle knížce chcetedozvědět ještě víc, určitě se podívejte k VeEee, na počest téhle knihy totiž uspořádala celou blog tour.