neděle 23. prosince 2012

Vánoce jsou zase tady - Pečení vánočního cukroví

Další Vánoční projekt z dílny Niklause z blogu Life Full of Books. Cílem je každou sobotu uveřejnit článek na dané téma. Více zde.A tentokrát opět pozdě, protože se přiznám, že se do toho moc nechtělo. :/ (Nějaká vánoční deprese, ale teď už je to v pořádku a já se léčím u svých oblíbených pohádek.)

                                     Pečení vánočního cukroví


   V naší rodině pečeme každoročně cukroví. A rozhodně ne málo, tak 15 druhů cukroví a ještě je to málo. Ale ne že by se to snědlo, vždycky nějaké cukroví zbyde, ale dělat ho méně? Ani náhodou, v tom je moje babička neoblomná.
  Cukroví se u nás peče od konce listopadu až do 23. prosince. Na začátku pečeme pracny a perníčky a poslední den před Vánoci jsou to vosí hnízda, rumové kuličky a vanilkové rohlíčky. Tohle poslední cukroví je také zároveň mé nejoblíbenější. Nejvíc mi chutná to nepečené (vosí hnízda, rumové kuličky), což taky zmizí vždy jako první a 27. už nemám co mlsat (což je vlastně dobře :D).
   Babičce jsem s pečením vždy pomáhala, až tenhle rok jsem se odhodlala péct ho sama. Pekla jsem celkem 3 druhy (italské ravioly, francouzské cotillony a perníčky). No, jako v té kuchařce to nevypadá ni náhodou, ale podle rodiny se to jíst dá. A příští rok je dělám znova, je to skvělá relaxace. :)
  Teď když o tom takhle mluvím, tak jsem na cukroví dostala chuť, ale budu to muset ještě den vydržet. U nás se totiž cukroví nesmí do Štědrého dnu jíst, ať je pečené jak chce dlouho. Vyndá se na stůl až po Štědrovečerní večeři a při rozbalování dárků, ani nevíte, jak moc se už těším. :)
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za projevenou podporu nebo kritiku, obou si vážím.