pátek 19. října 2012

Recenze: Virus


    

   
     Originál: Virals
    Autor: Kathy Reichs
Nakladatelství: BBart
    Počet stran: 280

                               Anotace
Ve výzkumném ústavu se dějí divné a nebezpečné věci…
Čtrnáctiletá Tory Brennanová měla odjakživa smysl pro dobrodružství; konec konců je přece neteří slavné soudní antropoložky Temperance Brennanové. Nyní se však stěhuje doprostřed pustiny – na ostrov Morris v Jižní Karolíně, k otci, jehož nikdy nepoznala. A zvyknout si na docela nový život není snadné.
Seznamuje se se skupinkou místních dětí, které s ní sdílejí zápal pro vědu, a svůj volný čas tráví zkoumáním zastrčených zákoutí mokřiny kolem ostrova Loggerhead. Jenomže ve výzkumném ústavu na Loggerheadu se dějí divné a nebezpečné věci.
Dětem se podaří z místní utajené laboratoře zachránit štěně vlčáka, ale nakazí se přitom vzácným kmenem psího parvoviru, který jim pozmění DNA – navždycky.
Díky zbystřeným smyslům a rychlejším reflexům se jim možná podaří vyřešit případ dávné vraždy… tedy pokud zůstanou naživu dost dlouho, aby zachytili pach vraha. Naštěstí teď už jsou mnohem víc, než přátelé. Jsou smečka. Jsou viráti.
                                                         Můj názor na knihu
 Série Viráti je další sérií autorky Kathy Reichs.  Hlavní hrdinka Tory (Victory) Brennanová je neteří hlavní postavy její nejúspěšnější série, Temperance Brennanové.. Já jsem ale od Kathy Reichs doteď nic nečetla, takže jsem o tom neměla ani ponětí. :)
  Tory a její tři kamarádi při jednom ze svých brouzdání po ostrově Loggerhead objeví identifikační vojenské známky. Co ale dělají známky vojáka na skoro opuštěném ostrově? Tory, jelikož zdědila doborodružnou povahu, tomu chce za každou cenu přijít na kloub. Všichni čtyři se vloupají do laboratře, aby zjistili, komu známky patří. Mimo to, že odhalí vojákovo jméno ještě objeví tajnou laboratoř s nelegálním pokusem na štěněti vlčáka. Tory jako milovnice psů štěně zachrání. Tím se ale nakazí vzácným kmenem psího parvoviru a její život se celý obrátí naruby.
  Před nějakým časem jsem na Virus četla recenzi na jednom blogu. Zaujala mě jak obálka, tak anotace a když jsem ji objevila v knihovně, nemohla jsem ji tam nechat. Virus hned v prologu začíná akcí, a to celkem drsnou, hned nás vrhne do velké honičky. To byl vlastně jen záblesk budoucnosti a příběh potom Tory vypráví retrospektivně.
  Příběh o zmutování viru pro mě byl něco nového a musím říct, že ho Kathy Reichs pojala vážně zajímavě. Knížka ale nebyla jen o měnící se DNA, v knížce šlo také o vyšetřování vraždy. Na mě bylo v knížce toho vyšetřování možná až moc, byla bych mnohem radši, kdyby bylo více času věnováno právě mutací DNA, protože stránky, kdy se Tory a ostatní změnili, byly bezkonkurenčně nejlepší. Vždycky, když se ve Viru objevilo KLAP, což znamená probuzení schopností jsem vážně přímo hltala.
   Ve Viru samozřejmě nechybí ani nějaká ta romantika. Podle mě tam by knížka byla dobrá i bez ní, ale bylo to takové příjemné zpestření. Co mě zmátlo byl možná počet potencionálních kluků, takže bylo matoucí, kterého si teda vybere. Byla jsem zvědavá, jak to autorka vyřeší, což se nakonec nestalo, takže si budu muset počkat na druhý díl.
 Virus se mi vážě líbil. Podle mě autorka vytvořila zajímavou nevšední knížku se zajímavým dějem a spoustou informací. Přesto bych jí něco vytkla, a tak dávám...

                                                                           4/5
                                                     
P.S.Tahle recenze se mi vážně nepsala lehce astále s ní nejsem spokojená, protože tam stále není všechno, co bych tam chtěla mít, počkala jsem s ní moc dlouho a na něco z knížky pozapomněla. :/




  


1 komentář:

Děkuju za projevenou podporu nebo kritiku, obou si vážím.