středa 31. prosince 2014

Knižní nadílka 2014

 
Mesačná neboli Měsíční chvástačka je měsíční meme, které vymyslela Judit.

Váánoce Váánoce odcházejí! Na druhou stranu s nimi ale přichází moje chvástačka chvástavá, kde se budu chlubit se vším, co jsem našla pod stromečkem a i s tím, co jsem si sama koupila v tomto svátečním čase.

Přečetla jsem
Brisingr (Odkaz dračích jezdců #3) od Christophera Paoliniho
Re-reading: Zákeřná nemocnice (Řada nešťastných příhod #8) od Lemonyho Snicketa
Eleanor & Park od Rainbow Rowell

Právě čtu
Už jsem za půlkou skvělého Kostičasu od Samanthy Shannon
 
 
První tu mám Kostičas, o kterém budu psát ještě dole, takže ten teď vynecháme. Nadmíru očekávaná Papírová města od Johna Greena jsem si pořídila já sama (spolu ještě s dalšími šesti) a byla to taková má sladká odměna za letní brigádu. Dělá mi opravdu problémy se udržet a hned si ji nepřečíst. A jen tak, aby řeč nestála, co říkáte na chystaný film v hlavní roli s Carou Delevingne? Umět milovat od Katie Cotugno byl dárek od mé drahé sestřičky. Vůbec nic o ní nevím, snad jen to, že o ní Madeleine říkala, že je skvělá. A já jsem taak ovlivnitelná. Poslední knížku snad ani nemusím představovat. Jsem jedna z těch hanb, co ji nikdy nečetli (ale rok 2015!), film na druhou stranu naprosto zbožňuju, vůbec nelžu, když řeknu, že jsem ho viděla tak sedmkrát a mohla bych se na něj dívat stále dokola. To je Pýcha a předsudek od Jane Austenové.

 Karanténa od Lexe Thomase je mnou dlouho chtěná knížka, která vévodí dokonce i mému starému wishlistu. Ty roky nedobrovolného ignorování její existence skončily, když se objevila v Levných knihách, takže jsem ji mohla dostat jako vánoční dárek. Dcera sněhu od Eowyn Ivey (krásné jméno, hned se mi vybaví Pán prstenů) je opět na doporučení, ale tentokrát od Verči z Knižního přátelství, které se moc líbila. Řekni vlkům, že jsem doma od Carol Rifka Bruntové je něco, co si syslím a budu čekat na ten nejlepší okamžik, kdy ji přečíst. Znáte to, schovávání toho nejlepšího na konec. :) Na téhle knize je úžasné snad všechno: název, anotace i obálka. Prosím, ať se mi líbí! Úplně vespod můžete vidět Zmizelou od Gillian Flynnové, na kterou už se natřásám několik měsíců. Její čas brzy nadejde.

  Podle mě má Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender od Leslye Waltonové jednu z nejkrásnějších obálek, jaké jsem kdy viděla. Vážně nádhera, teď jen doufám, aby byla tak hezká i uvnitř. Na Úklony & úklady od Gail Carriegerové jsem se těšila snad úplně nejvíc. Tahle série je totiž ta jediná, která ve mně vyvolává podobné pocity jako Harry Potter. A to se cení. O Eleanor & Parkovi budu mluvit hned pod tímhle odstavcem. Další tu máme Dash & Lily: Kniha přání od Rachel Cohnové a Davida Levithana, což byla moje jasná volba vlastně.. úplně od začátku. Plánuju se do ní pustit ještě před skončením vánočních prázdnin, abych nepřišla o tu atmosféru. Jedeme dáál - Tím všechno začíná od Robyn Schneiderové byl spíš takový můj výstřel do tmy. Nevzpomínám si, že bych na ni četla nějakou recenzi, ale záhadné NĚCO mě přinutilo kliknout na Objednat, a tak ji tu mám taky. Dárce od Lois Lowryové byl naopak objekt zkoumání a dlouhodobého „nátlaku“ ze strany mé kamarádky, která si pořídila Dárce v angličtině.

  Eleanor & Park od Rainbow Rowell. Jedna z nejočekávanějších YA tohohle roku. Nechci se tu moc rozpovídávat o tom, co na ní říkám (protože už jsem ji stihla přečíst). Stejně si ale neodpustím to, že  nepatřím mezi absolutní nadšence téhle knížky. Ostatně psala jsem to už na Goodreads: Vnímala jsem ji, ale necítila. Autorka mě prostě nedokázala „dostat“ do jejich vztahu, jako bych byla jen takový nečinný pozorující - a to mě vážně žralo, protože jsem od ní očekávala VÁŽNĚ hodně. Ten konec byl ale naprosto nejlepší, šílená podpásovka, ale...

  Kostičas od Samanthy Shannon byl boom tak.. před půl rokem? Každopádně já jsem si zase zahrála na hipstera a knize se vyhnula. Až později (teď) jsem zjistila, že je vlastně dočista o něčem jiném, než jsem si původně myslela. Právě ji čtu a líbí se mi..a to hodně..přesně můj šálek kávy.

 
 A na konec mé vychvalovačky jsem si nechala klenot mé nynější knihovničky, mého miláška. 3D průvodce Hrou o trůny. Ne, vůbec nepřeháním, když říkám, že tuhle knihu zbožňuju!! Samozřejmě, že jsem věděla, že existuje, ale neplánovala jsem si ji koupit, protože ta cena. Naštěstí mám nejlepší rodinu na světě, která mi ji nadělila pod stromeček. Vážně ještě teď nemám slov. 

 
   Jestli jste fanouškem GOT a váháte, tak neváhejte. Tenhle průvodce je neuvěřitelný. Jasně, že jsem viděla video, kde tu průvodce rozkládají a potom jsem se ještě podívala na nějaké spoiler fotky. Myslela jsem si tudíž, že už mi nemá co nabídnout. Ha! A to byla chyba. Ty skryté věci, o kterých jsem netušila, že tam jsou (a které tu u mě neuvidíte, chci abyste měli taky nějaké překvapení) jsou totiž zakamuflované hodně chytře a k mé radosti je jich tam hodně. Zkrátka jsem se celý Štědrý večer a ještě pár dní potom nevyhnula obdivnému áchání pokaždé, když jsem ho otevřela a řádně rozložila.



 Vánoce 2014





POST SCRIPTUM
  Sice to nepatří přímo mezi vánoční dárky, ale já si stejně nemohla odpustit dát sem tyhle včerejší úlovky z NeoLuxoru (mí facebookový stalkeři už ví). The Perks of Being a Wallflower od Stephena Chboskyho je knížka, kterou jsem musela mít v originále. Jednak už se teď v češtině špatně shání a navíc se mi tahle obálka líbí o 100000% víc. Angličtina mi nepřišla po namátkovém prolistování nějak obtížná, takže jí dávám tak měsíc a budu psát recenzi. A úplně poslední kniha z tohohle článku je „Who Could That Be at This Hour?“ od mého milovaného Lemonyho Snicketa. Je to kniha z jeho další série a je jsem naprosto u vytržení, že od něj mám konečně něco dalšího. Včera jsem jen tak letmo přečetla první kapitolu a: ♥.

8 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. No taky mám slíbeno na pořádně dlouhou dobu utrum. :D

      Vymazat
  2. štveš mě, fakt mě štveš, ale jsou to krásky, to určitě. :) Hlavně to Západozemí. <3 Ach! :o slintám, fakt že jo. ^^

    OdpovědětVymazat
  3. úžasné :-)
    Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Kostičas by som si rada prečítala a Eleanor a Park ma už dlho láka. Karanténu mám, len som sa k nej ešte nedostala 8(

    OdpovědětVymazat
  5. Wow tak to je luxusní nadílka! Krásné kousky. Kostičas je fajn, dobře propracovaný, Dcera sněhu se mi opravdu moc líbila!! Na Avu a Řekni vlkům se také těším :) A těch ostud s Pýchou je víc, já na léto plánuji rereading a společné čtení pro ty ostudy, já jí můžu číst pořád :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za projevenou podporu nebo kritiku, obou si vážím.